Efektywna praca silnika

Głowica w silniku pojazdów mechanicznych stanowi bardzo ważną, niezastąpioną część. Znajduje się na bloku cylindrowym. Materiał z którego najczęściej wykonany jest element to żeliwo lub właśnie stop lekkiego aluminium. Metal ten stał się bardzo popularny do produkcji głowic już jakiś czas temu i dzięki swoim właściwościom nadal cieszy się bardzo dużym powodzeniem.

Główną zaletą głowic aluminiowych, podkreślaną przede wszystkim przez producentów tych części, są jej właściwości termalne – charakteryzuje ją bowiem duża przewodność cieplna, zapewniająca dużo lepsze chłodzenie, co znacznie ułatwia pracę silnika. Kolejnym plusem jest też jej niewielka waga oraz łatwość, z jaką można ją zamontować w silniku. W silnikach możemy spotkać również aluminiowe bloki, które teoretycznie stanowią najcięższą część silnika. Dzięki wykorzystaniu lżejszego materiału udało się zredukować zbędne kilogramy, ze znaczną korzyścią dla wagi całości pojazdu i do prawidłowego rozmieszczenia jego masy. Istnieją również zabiegi czyszczące silnik mające na celu wydłużenie jego żywotności, ceny takich zabiegów nie są duże – przykładowy cennik można podejrzeć na stronie wodorowanie silnika cena.