Symulacja zderzenia bocznego

Oprócz testu zderzenia czołowego równie ważnym jest sprawdzenie ochrony pasażerów podczas wypadku z samochodem nadjeżdżającym z boku.

Bowiem zderzenie boczne to jedna z najczęstszych przyczyn szczególnie niebezpiecznych obrażeń pasażerów.

Podczas testu następuje symulacja zderzenia przy użyciu ruchomej platformy, która uderza w drzwi kierowcy przy zachowaniu prędkości 50km/h.

W tym wypadku test ma oszacować procent obrażeń, jakie wystąpią na manekinie na miejscu kierowcy.

Niestety i to należy głośno podkreślać, że crash – testy nie są w stanie ocenić w pełni wszystkich sytuacji, tym bardziej, że zderzenie przy wspomnianej prędkości to tylko mały procent tego, co dzieje się na drogach.

Niemniej jednak stuprocentową ochronę może nam zagwarantować tylko czołg.

Niemniej jednak biorąc pod uwagę efekty pracy organizacji Euro NCAP warto zwrócić uwagę, że odnotowano dużą poprawę bezpieczeństwa.

Wszystko dzięki współcześnie obowiązującej normie montażu bocznych poduszek powietrznych.