Symulacja zderzenia bocznego

Oprócz testu zderzenia czołowego równie ważnym jest sprawdzenie ochrony pasażerów podczas wypadku z samochodem nadjeżdżającym z boku.
Przeczytaj również: Jak przygotować się do zdjęcia pantomograficznego?
Bowiem zderzenie boczne to jedna z najczęstszych przyczyn szczególnie niebezpiecznych obrażeń pasażerów.
Przeczytaj również: Czym jest metoda All on 6 i jakie są jej zalety?
Podczas testu następuje symulacja zderzenia przy użyciu ruchomej platformy, która uderza w drzwi kierowcy przy zachowaniu prędkości 50km/h.
Przeczytaj również: Czy wynajem busa jest opłacalny dla małych grup?
W tym wypadku test ma oszacować procent obrażeń, jakie wystąpią na manekinie na miejscu kierowcy.
Niestety i to należy głośno podkreślać, że crash – testy nie są w stanie ocenić w pełni wszystkich sytuacji, tym bardziej, że zderzenie przy wspomnianej prędkości to tylko mały procent tego, co dzieje się na drogach.
Niemniej jednak stuprocentową ochronę może nam zagwarantować tylko czołg.
Niemniej jednak biorąc pod uwagę efekty pracy organizacji Euro NCAP warto zwrócić uwagę, że odnotowano dużą poprawę bezpieczeństwa.
Wszystko dzięki współcześnie obowiązującej normie montażu bocznych poduszek powietrznych.



